Scopul proiectului a fost de a implementa metoda non-formală „Living Library”, în educația formală.

Activitățile s-au desfășurat pe trei direcții de acțiune:

-          Organizarea de evenimente „Living Library”(Bibliotecă vie);

-          Participarea la acțiuni de voluntariat, a membrilor Clubului Școlar al Voluntarilor , care a fost creat în cadrul proiectului;

-          Derularea unui parteneriat eTwinning “ My Friends, Living Books”.

Pe parcursul celor doi ani de proiect, Școala Gimnazială Ion Creangă a organizat împreună cu partenerii locali, un seminar privind metodologia Living Library și 2 evenimente Living Library. Acestea din urmă s-au bucurat de un real succes, numărul total de participanți “ cititori” fiind de peste 200, iar al “lecturilor”, de peste 700.

Micii voluntari au luat parte la o serie de workshopuri, și la multe acțiuni de sprijin pentru alți copii.În cadrul proiectului eTwinning, elevii și-au împărtășit impresiile și experiențele dobândite în timpul evenimentelor “Living Library”.

Principalul produs de activitate intelectuală este Manualul pentru implementarea “Living Library” în școli. În acesta sunt prezentate nu doar aspecte privind metodologia organizării evenimentelor, ci și exemple de bună-practică, preluate de la școlile participante la proiect.

Prin intermediul bibliotecilor vii, se facilitează dialogul dintre reprezentanți ai unor categorii aflate în risc de discriminare,marginalizare,excluziune, cu restul societății.În acest fel, “cititorii” iau cunoștință de problemele cu care aceștia se confruntă. Ca urmare,crește toleranța și coeziunea socială.

Oferim acest manual  tuturor celor care doresc să afle mai multe despre această metodă, și de ce nu, să organizeze evenimente de acest fel.

Download:Living Books in Schools Project presentation (EN version)

Download:Living Books In Schools, Handbook for implementing Livining Library in Schools

Back to top

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi detalii