1 – 5 octombrie  2018

Titlul proiectului: O ALTFEL DE ŞCOALĂ ÎN ANUL CENTENARULUI

Activităţi derulate:

 

     25 ateliere

  • Dezvoltare personală...................................................................23 activități
  • Relaţionarea cu prietenii şi familia..............................................18 activități
  • Orientare profesională..................................................................27 activități
  • Voluntariat, activităţi civice......................................................... 4 activități
  • Protecţia mediului........................................................................14 activități
  • Sport.............................................................................................10 activități
  • Sănătate........................................................................................25 activități
  • Înţelegerea unor fenomene sociale, politice, fizice, biologice......12 activități
  • Cunoaşterea unor personaje, personalităţi, culturi, civilizaţii........29 activități
  • Exprimarea, cunoaşterea artistică a patrimoniului cultural...........40 activități
  • Petrecerea timpului liber................................................................48 activități

Tipul de activităţi derulate: sportive, ştiinţifice, culturale – păstrarea tradiţiilor şi obiceiurilor, pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos, ecologice, pentru promovarea valorilor democratice, voluntariat, protecţia mediului şi pentru formarea deprinderilor;

Resursele implicate:

  • Cadre didactice
  • Elevi
  • Părinţi
  • Alți invitați sau colaboratori

Parteneri implicaţi:

  • Inspectoratul Şcolar Judeţean Satu Mare
  • Grădiniţa cu Program Prelungit nr.33 Satu Mare
  • Grădiniţa cu Program Prelungit “Draga mea” Satu Mare
  • Muzeul Judeţean Satu Mare
  • Muzeul Ţării Oaşului Negreşti Oaş
  • Librăria Compas
  • Casa Lucia
  • Firma Fastus
  • Brutăria Micu
  • Firma Sammils
  • Firma Novita
  • Firma Horses Silvana
  • Casa Helga Winter Viile Satu Mare
  • ISU „Somesul „Satu Mare
  • Jandarmeria Satu Mare
  • Serviciul de Ambulanţă
  • Parohia Socond
  • Şcoala Cărăşeu
  • Agenţia de turism „Paralela 45”
  • Cinema Ankora

Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor:

  • Instituţii din localitate
  • Parcuri
  • Împrejurimile localităţii

Obiective:

- Dezvoltarea personală a copilului în vederea adoptării unei viziuni pozitive în ceea ce priveşte mediul, viaţa, oamenii, tradiţiile şi obiceiurile româneşti.

- Dezvoltarea abilităţilor de interacţiune socială în vedera adoptării unei atitudini de cooperare în cadrul grupului.

- Atingerea echilibrului interior pentru abordarea unei vieţi într-o manieră optimistă şi cu simţul umorului.

- Participarea la definirea, respectarea şi evaluarea unor reguli unanim acceptate.

- Dezvoltarea capacităţii copilului de a se exprima prin diferite forme de comunicare.

ANALIZA SWOT:

  1. Puncte tari:

-Implicarea foarte bună a cadrelor didactice şi a copiilor

-Majoritatea obiectivelor propuse s-au realizat

-Colaborarea eficientă dintre cadre didactice, copii, elevi şi instituţiile partenere

-Abordarea creativă şi interactivă a activităţilor derulate

-Desfăşurarea unor activităţi plăcute şi relaxante, dar şi instructive.

  1. Puncte slabe:

-Slaba implicare a părinţilor în activităţile desfăşurate

-Imposibilitatea recompensării elevilor datorită lipsei fondurilor materiale

  1. Oportunităţi:

 -Dezvoltarea personalităţii complexe a copiilor prin implicarea acestora în  diferite tipuri de activităţi

-Promovarea ideilor proprii ale copiilor, părinţilor şi punerea lor în practică

-Posibilitatea copiilor de a desfasura  diferite activităţi în funcţie de preferinţe

-Utilizarea bazei materiale în desfăşurarea unor activităţi

-Implicarea activă a unor instituţii locale prin parteneriatele realizate

-Ieşirea din tiparul curricular

  1. Ameninţări:

-Condiţiile meteo nefavorabile desfăşurării unor activităţi în aer liber

-La unele activităţi, absenţe nejustificate

-Timp insuficient pentru consolidare şi evaluare

Recomandări, sugestii:

  1. Organizarea mai multor activităţi de acest tip
  2. Proiectarea unor activităţi suplimentare în cazul în care timpul este nefavorabil
  3. Realizarea unei mai bune colaborări cu comunitatea locală
  4. Atragerea de sponsori pentru susţinerea activităţilor desfăşurate

Concluzii / rezultate:

  1. Activităţile propuse au fost realizate cu entuziasm şi plăcere
  2. Elevii au lucrat în echipe şi au comunicat foarte bine
  3. Copiii au căpătat încredere în forţele proprii
  4. Există interes şi potenţial pentru păstrarea şi promovarea tradiţiilor locale
  5. Activităţile sportive au reliefat interesul copiilor pentru un stil de viaţă sănătos
  6. S-a dezvoltat spiritul de competiţie
  7. Evaluarea activităţilor s-a realizat prin expoziţii
  8. Pe blogul şcolii s-au introdus imagini din timpul activităţilor
  9. Elevii câştigători ai unor concursuri au fost premiaţi după posibilităţile şcolii
  10. Au participat şi părinţi la unele activităţi (încondeierea ouălor şi act.eco)

Recomandări, sugestii – pentru propriul program:

  • Propunerea de activităţi de cercetăşie, sportive, drumeţii, ecologice – care să dezvolte spiritul civic, de echipă şi de competiţie;
  • Procurarea de mijloace pentru desfăşurarea şi evaluarea activităţilor (aparat foto, cameră de filmat)
  • Popularizarea activităţilor în mass-media
  • Implicarea părinţilor şi atragerea de parteneri
  • Colaborarea strânsă între elevii din învăţământul primar şi cel gimnazial
  • Dezvoltarea interesului pentru excursii la obiective turistice, potrivit condiţilor materiale ale elevilor
  • Căutarea de sponsori pentru suportul material al activităţilor

Back to top

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Vezi detalii